Συγγραφείς στη μουσική βιβλιογραφία συχνά χρησιμοποιούν τον όρο ” sight-reading” γενικά για «την ικανότητα κάποιου να διαβάζει και να παράγει τόσο οργανική όσο και φωνητική μουσική με την πρώτη ματιά … τη μετατροπή των μουσικών πληροφοριών από οπτική σε ακουστική ” ( Udtaisuk 2005 ) .Ο Udtaisuk και μερικοί άλλοι συγγραφείς προτιμούν τη χρήση των ειδικότερων όρων ” sight- playing” και ” sight-singing ” , κατά περίπτωση. Η διαφοροποίηση αυτή αφήνει χώρο για μια τρίτη πιο περιορισμένη χρήση του όρου ” sight-reading” για την σιωπηλή ανάγνωση της μουσικής , χωρίς παραγωγή ήχου από όργανο ή φωνή.
Ιδιαίτερα ταλαντούχοι μουσικοί μπορούν να αναγνώσουν σιωπηλά. Δηλαδή , μπορούν διαβάζοντας την έντυπη μουσική και να την ακούν στο κεφάλι τους χωρίς να παίζουν το τραγούδι, Βλ. Audiation ( True ” sight-reading” ή True ” sight-singing “). Λιγότερο ικανοί αναγνώστες πρέπει τουλάχιστον να μουρμουρίζουν ή να σφυρίζουν , προκειμένου να διαβάσουν αποτελεσματικά.
Ο όρος “prima vista” χρησιμοποιείται επίσης , καθώς πολλές είναι οι ιταλικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στη μουσική και τη μουσική σημειογραφία. Το να εκτελέσετε ένα μουσικό κομμάτι prima vista σημαίνει να το εκτελέσετε « εκ πρώτης όψεως » .